Now Reading
Neelofa Membidas Netizen Yang Siar & Sebarkan Gambar Suntingan Bayinya Dalam Talian

Neelofa Membidas Netizen Yang Siar & Sebarkan Gambar Suntingan Bayinya Dalam Talian

neelofa

Orang pada masa kini suka mengambil gambar dan memuat naiknya di platform media sosial. Sesetengah seronok melakukannya manakala yang lain berpendapat bahawa ia adalah pencerobohan privasi.

Ramai ibu bapa muda hari ini juga memilih untuk tidak menyiarkan gambar anak-anak mereka di media sosial kerana ia boleh menjadi agak berbahaya. Pelakon Malaysia Neelofa adalah salah seorang ibu bapa.

Neelofa (@Neelofa) / Twitter

Dia melahirkan anak lelaki tunggalnya, Bilal, awal tahun ini dan sejak itu, dia sentiasa menutup mukanya setiap kali dia menyiarkan tentangnya.

Inilah wajah Bilal'

Beberapa netizen yang pernah bertemu bayi itu secara peribadi telah mengambil gambarnya dan menyiarkan wajahnya di platform media sosial tanpa kebenaran ibu bapanya, lapor Astro AWANI.

Selepas gambar itu menjadi tular, beberapa netizen yang tidak bertanggungjawab menyunting wajah bayi kecil itu dan menukarnya dengan wajah Hasbulla yang merupakan personaliti internet yang dikenali sebagai ‘Mini Khabib’.

Ini telah menyebabkan Neelofa menyiarkan beberapa siri cerita Instagram yang menyelar netizen.

Neelofa Family

“Awak edit muka anak saya sampai tak nampak macam dia. Lepas tu awak sebarkan gambar yang diedit dan ramai yang komen buruk tentang anak saya. Adakah anda berpuas hati sekarang? Saya tidak tahu apa yang perlu saya rasakan sekarang, Allahuakbar,” tulisnya.

“Janganlah kita terlalu melampau dalam melakukan sesuatu. Mengedit wajah anak saya untuk memuaskan hati anda. Perkara ini telah menyebabkan banyak masalah dan perkataan yang tidak begitu baik timbul,” tambahnya.

“Tolong fikirkan perasaan orang lain. Ibu yang mengandung dan bersalin pasti tahu apa yang saya rasa.”

See Also
kanak kanak hilang

Neelofa Ig Story

Suaminya, Haris juga menghantar mesej samar beberapa jam selepas kisah Instagramnya di mana dia menulis, “Apa sahaja yang anda mahu lakukan, lakukan dengan moral.”

Neelofa Ig Story 2

Kemudian, dia menyiarkan video Bilalnya tanpa menutup mukanya.

Sebelum ini, Neelofa meminta netizen menghormati privasi keluarganya dalam temu bual bersama ASTRO AWANI.

Neelofa Slam Netizens 1

“Jika ada yang melihat saya bersama Bilal, tolong jangan kongsikan di media sosial. Hormati privasi dan pilihan keluarga kita.”

error: Content is protected !!