gaviscon double action

Gaviscon telah digunakan di peringkat global untuk mengatasi masalah kepedihan ulu hati. Gangguan pencernaan boleh berupa sakit atau ketidakselesaan di bahagian atas perut anda (dispepsia) atau rasa sakit terbakar di belakang tulang dada (pedih ulu hati). Dispepsia dan pedih ulu hati boleh berlaku bersama atau dengan sendirinya.

Gejala biasanya muncul sejurus selepas makan atau minum. Gangguan pencernaan adalah masalah biasa yang menimpa banyak orang, tetapi dalam kebanyakan kes ia ringan dan hanya berlaku sekali-sekala. 

Gangguan pencernaan mungkin disebabkan oleh asid perut yang bersentuhan dengan lapisan pelindung sistem pencernaan (mukosa) yang sensitif. Asid perut memecah lapisan, menyebabkan kerengsaan dan keradangan yang boleh menyakitkan.

Rawatlah gejala anda dengan serta-merta dengan Gaviscon Double Action dalam bentuk cairan dan dapatkan kelegaan secara cepat dan menyenangkan dari pedih ulu hati dan senak

Gaviscon Double Action adalah produk terlaris dalam keluarga Gaviscon, dan memperoleh status ini kerana keberkesanannya dalam memberi bantuan dari pedih ulu hati dan senak. Gaviscon Double Action berfungsi dengan serta-merta dengan dua cara yang berbeza:

  • Melalui komponen antasidnya, ia meneutralkan asid perut yang berlebihan untuk membantu menghilangkan rasa tidak selesa.
  • Melalui alginat (halus dari rumput laut), ia membentuk penghalang pelindung dari isi perut untuk menenangkan sensasi terbakar di dada anda dan mencegah refluks.

Gaviscon Double Action Liquid

RM25.60

Gaviscon Double Action berfungsi dalam dua cara untuk melegakan pedih ulu hati dan senak dengan meneutralkan asid perut yang berlebihan dengan cepat dan membentuk rakit di atas isi perut yang membantu mencegah asid mengalir kembali ke kerongkongan (paip makanan).  Ia dapat menenangkan dalam 3 minit dan berlanjutan sehingga 4 jam. Sesuai digunakan semasa mengandung.

Gaviscon Double Action Liquid Sachet

RM14.99

Gaviscon Double Action Liquid Sachet bertindak pantas dan tahan lama, berfungsi sehingga 2x lebih lama daripada antasid. Formula berkesan merawat pedih ulu hati dan senak dengan dua cara. Pertama, dengan meneutralkan asid perut yang berlebihan. Kedua, dengan melapisi isi perut dengan penghalang cecair untuk membantu menghentikan asid dari perjalanan ke esofagus. Anda perlu goncangkan dengan baik sebelum digunakan. Cara pengambilannya adalah untuk dewasa dan kanak-kanak berumur lebih dari 12 tahun hanya perlu ambil 1-2 sachet selepas makan dan waktu tidur manakala kanak-kanak berumur 6-12 tahun hanya 1 / 2-1 sachet selepas makan dan waktu tidur.

Gaviscon Double Action Chewable

RM20.80

Gaviscon Double Action berfungsi dalam dua cara untuk melegakan pedih ulu hati dan senak dengan meneutralkan asid perut yang berlebihan dengan cepat dan membentuk rakit di atas isi perut yang membantu mencegah asid mengalir kembali ke kerongkongan (paip makanan).  Ia dapat menenangkan dalam 3 minit dan berlanjutan sehingga 4 jam. Sesuai digunakan semasa mengandung.

Alucid Suspension

RM18.00

Alucid Suspension adalah antasid dan anti-kembung yang ditunjukkan untuk menghilangkan sakit gastrik, hiperasiditas, kembung perut dan pedih ulu hati. Cara pemgambilannya adalah untuk dewasa hanya perlu 5 – 10ml (1 hingga 2 sudu teh) manakala untuk anak-kanak 2.5 hingga 5ml (1/2 hingga 1 sudu teh). Anda perlu mengambilnya di antara waktu makan dan waktu tidur atau seperti yang diarahkan oleh doktor. Goncangkan dengan baik sebelum digunakan.

Relcer Gel

RM16.00

Relcer Gel dapat membantu melegakan  yang berkaitan dengan refluks oesophagitis, kembung perut, hiperasiditas, gastritis dan kesakitan yang berkaitan dengan ulser peptik kerana mengandungi bahan aktif Dimethicone Topical, Aluminium Hydroxide Topical, Liquorice Topical dan Magnesium Hydroxide Topical. Cara pemgambilannya ada untuk dewasa hanya perlu 1-2 sudu kecil selepas makan dan pada waktu tidur. Produk ini tidak sesuai jika anda mengalami buah pinggang yang rosak, hamil dan sedang menyusu.

Maalox Plus Simethicone Suspension

RM23.90

Maalox Plus digunakan untuk melegakan gejala pedih ulu hati, gangguan pencernaan (sakit perut dengan sakit perut dan pembakaran, mual dan gas berlebihan, dispepsia, perut kembung atau angin. Orang dewasa dan remaja berusia 12 tahun ke atas harus mengambil satu hingga dua sudu empat kali sehari, 20 minit hingga satu jam selepas makan dan pada waktu tidur. Kanak-kanak berumur 5 hingga 12 tahun pula harus diberi satu sudu tiga hingga empat kali sehari, 20 minit hingga satu jam setelah makan dan pada waktu tidur. Sekiranya doktor anda telah menetapkan ubat ini, anda harus mengikuti arahan yang diberikan oleh doktor anda.

Eno Lemon

RM10.00

Eno Lemon digunakan untuk melegakan simptom pedih ulu hati, gangguan pencernaan asid, perut masam, dan sakit perut. Eno Lemon adalah bentuk rawatan yang berkesan yang ditambahkan ke dalam air untuk menghilangkan gangguan pencernaan, loya, dan perut kembung. Ini telah digunakan sebagai ubat untuk gangguan pencernaan selama lebih dari 150 tahun, jadi anda dapat mempercayai bahawa produk ini akan berfungsi dengan cepat untuk meredakan ketidakselesaan anda. Rujuk doktor anda sebelum menggunakan produk ini jika anda mempunyai keadaan perubatan. 

Maalox Plus Tablets

RM20.80

Maalox Plus dalam bentuk tablet digunakan untuk melegakan gejala pedih ulu hati, gangguan pencernaan (sakit perut dengan sakit perut dan pembakaran, mual dan gas berlebihan, kadang-kadang disebut dispepsia) dan kelebihan gas di perut dan usus (perut kembung atau angin). Orang dewasa dan remaja berusia 12 tahun ke atas harus mengambil satu hingga dua sudu 5ml empat kali sehari, 20 minit hingga satu jam selepas makan dan pada waktu tidur, jika diperlukan untuk melegakan gejala. Kanak-kanak berumur 5 hingga 12 tahun harus diberi satu sudu 5ml tiga hingga empat kali sehari, 20 minit hingga satu jam setelah makan dan pada waktu tidur, jika diperlukan untuk menghilangkan gejala. Kanak-kanak berumur 2 hingga 5 tahun harus diberi satu sudu 5ml tidak lebih dari tiga kali sehari, 20 minit hingga satu jam setelah makan atau pada waktu tidur, jika diperlukan untuk menghilangkan gejala. Sekiranya doktor anda telah menetapkan ubat ini, anda harus mengikuti arahan yang diberikan oleh doktor anda.

Tagged: