Pengepam susu
Sebagai ibu kepada bayi yang baru lahir, adalah penting untuk menyediakan bekalan susu ibu yang berterusan

Breast Pump adalah penting untuk para ibu menyediakan bekalan susu ibu yang berterusan tidak kira di mana anda berada.

Ini dimungkinkan dan lebih mudah dengan pam susu yang dapat membantu anda mengeluarkan susu sebanyak mungkin, setiap masa!

Jom lihat beberapa breast pump berkualiti yang ada di pasaran!

1. Philips Avent Single Electric Breast Pump

Philips Avent Single Electric Breast Pump mempunyai kelopak silikon lembut, yang bersudut yang lebih baik, sesuai dan selesa. Anda boleh bersandar dan mengepam dalam posisi berbaring. Ia dilengkapi dengan motor kecil yang membantu menjadikan ia mudah dipasang di mana sahaja.

Ini menjadikannya berguna jika anda pergi bekerja atau bahkan berada di rumah kerana anda boleh berpindah dari bilik ke bilik dengan mudah dengan pam susu ini.

Philips Avent Single Electric Breast Pump

2. Spectra S1 + Hospital Grade Double Electric Breast Pump

Spectra S1 + Hospital Grade Double Electric Breast Pump mempunyai kekuatan pam yang kuat disebabkan motor pam yang hebat. Dengan pam berganda, anda dapat menjimatkan masa kerana ia dapat mengeluarkan susu dengan berkesan dari kedua-dua payudara dalam pada masa yang sama.

Walaupun dengan motor bertaraf hospital ini, ia masih cukup senyap dan anda boleh mengepam sehingga larut malam. Terdapat dua mod dan kekuatan pada setiap mod dapat disesuaikan, jadi ini adalah pam yang boleh disesuaikan dengan pilihan anda pada setiap masa.

Spectra S1 + Hospital Grade Double Electric Breast Pump

3. Medela Swing Maxi Breast Pump

Medela Swing Maxi Breast Pump adalah pengepam susu 2 fasa yang memastikan pengepaman susu yang berkesan dalam masa yang singkat.

Seolah-olah seperti susu yang menyusu, ia mengepam keluar susu dengan pengepaman yang stabil. Motornya kuat meskipun bersaiz kecil dan ringan. Ini muat untuk dimasukkan ke dalam beg tangan anda serta tidak terasa berat ketika dibawa ke mana sahaja!

Pelindung payudara terdapat dalam pelbagai saiz sehingga anda dapat memperoleh ukuran yang sesuai dengan saiz payudara anda. Anda juga boleh menyesuaikan tahap vakum berdasarkan tahap keselesaan anda.

Medela Swing Maxi Breast Pump

4. Spectra 9 Plus Double Breast Pump

Spectra 9 Plus Double Breast Pump adalah salah satu pam payudara Spectra yang paling mudah alih. Pam kurang dari 500g dan muat di dalam poket anda! Ia masih dapat dikuasakan dengan lembut dan dapat digunakan sebagai pam berganda serentak!

Ia dilengkapi dengan paparan LCD, yang memungkinkan anda memerhatikan masa proses pengepaman dan tahap bateri. Walaupun dengan kelengkapannya yang kecil, Spectra 9 Plus ini mempunyai mod letdown yang penting untuk menggalakkan aliran susu anda sebanyak mungkin.

Ia mempunyai kelajuan putaran dan tahap penyedutan yang boleh dikawal bergantung pada pilihan anda. Anda boleh mengepam tanpa perlu memegang dengan Spectra 9 Plus Double Breast Pump yang ringan.

Spectra 9 Plus Double Breast Pump

5. Philips Avent Comfort Manual Breast Pump

Philips Avent Comfort Manual Breast Pump dilengkapi dengan reka bentuk ergonomik untuk mengepam dengan mudah. Dengan leher bersudut, anda boleh duduk dengan selesa untuk mengepam, dan susu masih akan mengalir ke dalam botol dengan mudah.

Kelopak pam manual ini lembut dan baldu, seolah-olah bayi yang menyusu secara langsung. Dengan hanya beberapa bahagian, pemasangannya sangat mudah, ringan dan kompak.

Anda boleh menyimpannya di dalam beg tangan kecil, dan ini menjadikannya sempurna untuk acara atau makan malam perkahwinan di mana anda mungkin perlukan pengepaman yang cepat untuk melegakan sakit pada payudara anda.

Philips Avent Comfort Manual Breast Pump

6. Real Bubee Breast Pump

Real Bubee Breast Pump adalah produk baru yang lebih murah, berbanding dengan jenama lain yang terkenal seperti Spectra dan Medela.

Ia mempunyai spesifikasi yang serupa dengan pam payudara yang lain, termasuk dua mod rangsangan dan ekspresi serta tahap yang dapat disesuaikan untuk setiap mod.

Pam payudara Bubee ini juga menyokong pengepaman berganda sehingga anda dapat menjimatkan masa! Motor pam mempunyai reka bentuk yang kemas dan hanya dengan 5 butang, ia intuitif dan mudah digunakan!

Saiznya yang kompak juga tidak menjejaskan kemampuannya. Dengan penyedut dan motor yang kuat, anda dengan mudah dapat mengeluarkan lebih banyak susu semasa sesi mengepam.

Walaupun Pam Real Bubee mungkin bukan yang paling senyap, ia tetap dengan kecekapan dan kemampuan.

Real Bubee Breast Pump

7. NatureBond Silicone Breast Pump

NatureBond Silicone Breast Pump adalah pam payudara manual yang paling berkesan untuk mengatasi kebocoran ketika menyusukan bayi anda. Kelopak ini diperbuat daripada silikon kelas makanan yang diluluskan oleh FDA dan sesuai dengan payudara anda untuk menghasilkan penyedutan yang baik.

Dengan sedikit tekanan ini, anda akan terkejut bahawa ia dapat membantu mengeluarkan susu daripada payudara anda, walaupun tanpa mengepam sepanjang payudara anda terangsang.

Pam payudara NatureBond ini menawarkan bahan dan reka bentuk berkualiti dengan harga yang berpatutan. Ia juga bebas BPA. Tanpa perlu bertukar tangan mahupun payudara dengan jenama NatureBond ini.

NatureBond Silicone Breast Pump

8. Haakaa Silicone Breast Pump

Haakaa Silicone Breast Pump adalah pelengkap terbaik untuk dimiliki di rumah, selain memiliki pam payudara bermotor. Ia membolehkan anda memasang pada satu payudara untuk mengelakkan tumpahan sementara anda mengepam payudara pada sebelah lagi.

Di antara menyusui dan mengepam, anda dapat melegakan payudara anda dengan pengepam susu ini sekiranya ia terasa tegang. Anda juga boleh menggunakannya di bilik mandi untuk mengumpul susu yang tidak banyak! Dengan reka bentuk dan bahan berkualiti yang selesa, mudah digunakan serta sesuai dengan saiz payudara anda.

Walaupun anda berdada kecil, kelopak silikon tetap dapat memberikan tekanan yang baik sehingga tidak jatuh. Daya penghisapnya juga pantas sehingga anda tidak perlu terus mengepam untuk mengeluarkan susu!

Haakaa Silicone Breast Pump

9. Spectra M1 Portable Double Electric Breast Pump

Spectra M1 Portable Double Electric Breast Pump direka untuk digunakan semasa dalam perjalanan dan boleh dibawa ke mana sahaja dengan mudah. Dengan bateri yang boleh dicas semula, ia menyediakan penyelesaian yang mudah untuk mengepam setiap kali anda memerlukannya.

Pengepam susu ini juga mempunyai sistem tertutup, yang memastikan susu anda tidak masuk ke dalam sistem motor. Walaupun dengan susunannya yang ringkas, anda masih dapat menyesuaikan penyedutan dan kekuatan pam. Ia juga dilengkapi mod letdown, yang membantu anda mengeluarkan susu dari payudara anda.

Anda juga boleh memilih untuk mengepam kedua-dua belah secara serentak! Motor berjaya beroperasi dengan getaran dan bunyi yang minimum, jadi anda boleh menggunakannya dengan senyap pada waktu malam!

Spectra M1 Portable Double Electric Breast Pump

10. Cimilre Double Breast Pump Machine

Cimilre Double Breast Pump Machine mempunyai dwipam yang membolehkan anda mengepam kedua-dua payudara pada masa yang sama.

Ini juga bermaksud bahawa tidak ada kompromi kekuatan penghisap untuk setiap payudara walaupun anda mengepam kedua-duanya bersama-sama! Ia dianggap sebagai pam payudara kelas hospital kerana mampu untuk mengepam dengan banyak. Terdapat juga mod ekspres dan urut yang masing-masing boleh disesuaikan untuk ekspresi dan keselesaan susu.

Pelindung payudara terasa selesa dan melekat pada payudara dengan baik. Dengan bateri yang boleh dicas semula, anda juga boleh menggunakannya semasa dalam perjalanan.

Beroperasi kurang dari 45dB, anda juga dapat mengepam secara senyap tanpa mengganggu bayi anda yang sedang tidur.

Cimilre Double Breast Pump Machine

SUMBER

  • https://findgoodbuy.com/best-breast-pump-malaysia/
Summary
Breast Pump Berkualiti Yang Ada Di Pasaran
Article Name
Breast Pump Berkualiti Yang Ada Di Pasaran
Description
Breast Pump adalah penting untuk para ibu menyediakan bekalan susu ibu yang berterusan tidak kira di mana anda berada.
Publisher Name
Ceria Sihat
Tagged: