tanda lelaki tidak berminat pada anda

Seringkali kita dengar bahawa wanita mahu melihat perkara-perkara yang mungkin tidak terjadi – contohnya, seorang lelaki menjadi lebih dari seorang sahabat. Kadang-kadang, lelaki mungkin tidak cintakan dan tidak mahu anda tahu mengetahuinya. Itu mungkin tanda-tanda lelaki tidak berminat kepada anda.

Untuk beberapa sebab tertentu, lelaki sering merasakan keperluan untuk menyembunyikan emosi mereka seolah-olah kita akan menilai dan menggoda mereka untuk mendapatkan perhatian mereka. Sebenarnya, kebanyakan wanita telah bertambah maju dengan mengetahui fikiran apa yang lelaki berfikir seperti lelaki ingin tahu apa yang wanita inginkan.

Seiring dengan perasaan perlu menjadi misterius dan agak emosi, lelaki seolah-olah berfikir bahawa ‘macho-ness’ mereka bergantung pada betapa sedikit emosi yang dapat mereka tunjukkan di hadapan wanita-terutama mereka yang sangat berminat.

Oleh itu, untuk menghuraikan kegilaan apa yang kita sebut cinta, mari kita baca dan ketahui 8 tanda-tanda lelaki yang tidak berminat pada anda. Dengan cara ini, anda akan bersedia untuk bertemu dengan lelaki yang anda minati.

8 TANDA-TANDA LELAKI TIDAK BERMINAT KEPADA ANDA

1. Anda dapat merasakannya

Sesuatu tidak terasa betul. Anda berasa tidak selamat dan tidak yakin dengan diri sendiri, dan biasanya tidak seperti anda. Anda mempersoalkan motifnya.

Sekiranya anda tertanya-tanya dan menganalisis dan meminta pendapat rakan anda mengenai tingkah lakunya, itu adalah petanda baik usus anda memberitahu anda bahawa dia kehilangan minat.

Apabila seorang lelaki menyukai anda, jelas. Sekiranya anda harus bertanya pada diri sendiri adakah dia masih menyukai anda atau tidak, jawapannya mungkin tidak.

Pengecualian untuk ini adalah jika anda tahu bahawa anda tidak selamat secara semula jadi dan mengharapkan seorang lelaki yang anda temui kehilangan minat. Ini banyak dipengaruhi oleh hubungan sebelumnya, atau hasil dari harga diri yang rendah. Sekiranya ini berlaku, anda mungkin melihat tanda-tanda yang tidak ada dan usus anda mungkin tidak boleh dipercayai sepenuhnya.

2. Dia tidak begitu berminat dengan apa yang anda perkatakan

Dia biasanya memberi perhatian ketika anda bercakap dan mengingat butiran kecil mengenai diei anda, tetapi sekarang dia kelihatan seperti malas mahu bercakap dengan anda dan kemudian dia akan menutup perbualan yang sedang berlaku.

Seorang lelaki yang berminat akan memperhatikan apa yang anda katakan dan akan mengingati apa yang penting bagi anda. Apabila kita menyukai seseorang, kita akan ingat semua perkara tentang mereka. Bila disebut tentang semua perkara, ini termasuklah perincian yang paling tidak masuk akal.

Sekiranya seorang lelaki tidak berminat lagi, dia tidak akan bertanya banyak soalan kepada anda dan tidak akan berusaha untuk meneruskan perbualan dengan anda.

3. Dia tidak memulakan perbualan

Adakah lelaki itu selalu menghubungi anda? Adakah dia biasa membuat rancangan atau memastikan anda tidak terkurung saja di rumah pada malam minggu, tetapi sekarang jika anda ingin melihatnya, anda selalu menjadi orang yang harus menghubungi dia terlebih dahulu?

Ini adalah petanda besar dia kehilangan minat. Sekiranya seorang lelaki menyukai anda, dia akan meluangkan masa untuk anda. Itu bermaksud dia tidak akan membiarkan anda keseorangan.Dia juga akan terus berhubung dengan anda. Bukannya hanya akan duduk dan menunggu anda datang kepadanya.

4. Dia tidak mengutamakan anda

Tiba-tiba dia sibuk dengan pekerjaan, atau dia harus selalu berjumpa rakannya, atau mungkin juga dia harus pergi ke gim. Pendek kata, sesuatu perkara yang lain selalu lebih penting daripada anda.

Ketika mula-mula mula berkawan, jika anda membuat rancangan, dia pasti teruja untuk ikut dan turut serta. Kini dia mula membatalkan rancangan dengan anda dan suka memberi pelbagai alasan.

Sekali sekala, kita pasti akan terpaksa membatalkan rancangan dengan orang yang tersayang. Tetapi berapa kerap ini berlaku? Apabila seorang lelaki menyukai seorang gadis, dia tidak akan mengelak kecuali dia mempunyai alasan yang sangat baik.

5. Anda satu-satunya yang selalu berusaha

Anda merasa seperti jika anda berhenti berusaha, anda tidak akan melihatnya lagi. Anda selalu menghubungi dia dahulu dan anda saja yang selalu membuat rancangan. Dia mungkin membalas mesej anda dan mungkin setuju untuk melepak, tetapi dia sama sekali tidak proaktif ketika berada bersama anda.

Sekiranya anda berhenti menghubunginya, anda tidak akan pernah mendengar daripadanya atau melihatnya lagi.

6. Dia menghabiskan kurang masa dengan anda

Dahulu, dia selalu menghabiskan hujung minggunya atau waktu cutinya bersama dengan anda. Tetapi kini tidak lagi, dan dia lebih selesa menghabiskan masanya dengan perkara-perkara lain.

Ini mungkin tanda-tanda bahawa lelaki tersebut tidak berminat dengan anda. Sekiranya dia berminat dengan anda, dia pasti selalu menghabiskan masa terluangnya dengan anda.

7. Bahasa tubuhnya berubah         

Apabila seseorang menyukai anda,ia boleh dilihat dalam seluruh diri mereka, iaitu dari mata mereka hingga cara mereka berjalan sekalipun.

Sikap lelaki di sekeliling wanita yang disukainya berbeza. Sekiranya dia kelihatan biasa-biasa saja dengan anda, atau dia tidak memandang ke dalam mata anda, memalingkan tubuhnya dari anda, dan kelihatan tidak selesa berada bersama anda, maka itu bermakna dia tidak minat kepada anda

Malah, dia hanya melayan anda sama seperti dia melayan orang lain.

8. Dia tidak bertindak balas apabila anda bercakap tentang lelaki lain

Mungkin anda menyedari minatnya semakin berkurang, jadi anda cuba menimbulkan reaksi dengan menyebut perihal lelaki lain. Tetapi, apabila anda bercakap tentang lelaki lain, dia kelihatan tidak peduli, itu maknanya dia tidak berminat kepada anda.

Lelaki mempunyai sifat berdaya saing secara semula jadi. Sekiranya anda menyebut lelaki lain dan dia tidak mempunyai reaksi, dia tidak sedikit pun cemburu, itu adalah tanda utama bahawa dia tidak berminat.

Akhir sekali, saya harap artikel ini dapat memberikan anda penjelasan sama ada seseorang lelaki itu berminat dengan anda atau tidak. Apapun, hanya anda yang tahu apa yang terbaik untuk anda dan anda bebas untuk mendapatkan cinta yang anda mahukan.

Sumber :

https://www.anewmode.com/dating-relationships/signs-a-guy-isnt-interested-in-you-anymore/2

https://ms.orandastyle.com/10-signs-guy-likes-you-191141

Tagged: